יום שלישי, 2 בפברואר 2016

「הקרנה」Shisha no Teikoku - החוויה


כן כן, המקום הזה חי ובועט, אני פחות...


הפוסט הבא אינו ביקורת או סיקור כלשהו לסרט 'אימפריית הגופות' ואינו יכיל ספוילרים, אלא מעט על החוויה הקצרה הזאת שקרתה ביום חמישי שעבר בתל אביב.

קצת לפני כריסמס, ידידי הטוב שולח לי קישור לעמוד של סרט מסוים באתר חדשות האנימה, AnimeNewsNetwork, אני נכנס לקישור, לא מבין בהתחלה מה קורה עד שמבצבץ לי המילה המאוד נדירה באתר הזה, 'ישראל'. אם עדיין לא הצלחתם להבין, שימו לב טוב באזור ימי ההקרנה. יפן, ברור הם היוצרים למה שלא יקרינו אצלם, בריטניה שממש בעליית מדרגה מבחינת אנימה (אדבר על זה בפוסט נפרד בתקופה הקרובה), והופ מי זה שם? ישראל! קולנוע לב תל אביב, 28 לינואר 2016.

מספר ימים לאחר מכן יוצאת ההודעה המשמחת והרשמית כמובן, מארגון אמא"י שהם הולכים להקרין את הסרט בקולנוע לב תל אביב ב-28 לינואר ושמספר ימים לאחר מכן יפתח מכירת הכרטיסים. אני כחובב אנימה ומנגה, תמיד שמח לשמוע על הקרנות בלעדיות כאן אצלנו בבתי הקולנוע, הרבה יותר שמח לשמוע שהסרט הזה יצא לפני שהוא יוצא בבלוריי, ואם אדבר קצת בשפה הישראלית, לפני שהוא עולה לטורנט שתוכלו להוריד אותו.

עם ההזמנה לאירוע ופתיחה מועד מכירת הכרטיסים רצתי לקנות, 45 שקל? קצת יקר, אפשר הנחת חייל? לא? טוב אני צוחק, המחיר בסדר גמור, לא היה אכפת לי גם לשלם קצת יותר, אנחנו לא מקבלים כל יום סרט אנימה בקולנוע, צריך להגיד על זה תודה. אל הסרט לא מהרתי, אמנם היה כתוב 7 והגעתי ב18:59 אבל בנינו, אחרי כל כך הרבה אירועים במכללה, בצבא, אתה כבר רגיל לאירועים שלא בהכרח אשמתם של מארגני האירוע. לאחר המתנה בתור הארוך שזז פתאום מהר מבלי ששמתי לב, אני מוצא את עצמי בתוך האולם מנחם את ידידתי Crucio מבלוג סויקה סאן על הפקק שהיא סבלה כדי להגיע לסרט ולשאר החברים שלי שלא הגיעו כי לא הספיקו לקנות כרטיסים, פעם הבאה (בתקווה שתהיה אחת כזאת) תקנו בזמן!!

לפני תחילת הסרט, ידידי הטוב שהזכרתי בתחילת הפוסט, שמו בישראל, אורי מרקוביץ' שבמקרה גם יו"ר אמא"י הציג לנו קצת על הרקע של הסרט ואיך הוא הגיע אלינו, למי שמכיר או לא לפני משהו כמו שנתיים (פחות או יותר, אל תתפסו אותי במילה) הגיעו לישראל לאוניברסיטה העברית הבמאי של 'אימפריית הגופות', ריוטארו מאקיהארה ועוד מישהו שאני מצטער שאני לא זוכר את שמו, מפה לשם בוצעה בעצם הכירות אתם ועם ארגון אמא"י והחל לו מין שיתוף פעולה שהוביל להבאת אחד מסרטי פרויקט איטו של מיזם הטלוויזיה נויטאמינה, לארץ, אותו סרט כמובן ביים ריוטארו בסטודיו WIT שבו הוא עובד. שאר הסרטים בפרויקט אינם מעורבים בו ככה שלצערי לא נזכה לראותם (או שאמא"י יפתיעו?). משהו ממש קטן אולי בשבילכם אבל גדול בשבילי שהפריע לי בהצגה של אורי על הרקע, תקנו אותי אם אני טועה כי לא הייתי ממש מרוכז באותו רגע, אורי סיפר קצת על הסרט הקודם של ריוטארו שהוא עבד בסטודיו הזה, הנקרא בשם HAL, ואמר לכם 'להוריד' את זה, לא להוריד!!! לקנות!! זה עולה גם ככה איזה 50 שקל!!

אני לא הולך לדבר על הסרט, לא על התוכן שלו, או לבקר אותו, קצת קשה לי לבקר דברים שלא אהבתי וכן, לצערי ממש לא אהבתי את הסרט הזה, אבל היו בו כמה נקודות טובות שראויות לציון כמו ברנבי, אחלה דמות!

אבל זה כל הכיף בקולנוע, אתה לא תמיד בא ונהנה מהכל, אבל כאן הנושא עוד יותר גדול, כי אנחנו לא כל יום ואפילו לא כל שנה, אחת לתקופה מסוימת מקבלים, ובמקרה שלי זה כבר הפעם הרביעית שאני זוכה לראות סרט הרבה לפני שהוא הולך לצאת בבלוריי ובטח שבלוריי באירופה שאותו אוכל לקנות שלוקח לזה חצי שנה עד כמה שנים טובות מה שמאלץ אותי להוריד. תודה רבה והערכה ענקית מכל הלב לארגון אמא"י שעמל וטרח להביא לנו את הסרט הזה, תודה רבה לצוות KaT על התרגום, תודה רבה לכל מי שהגיע ובאמת תמך בכל הסיפור הזה, גם אם הייתה כוונה או לא, עשיתם טוב לשם הישראלי בתחום, מקווה מאוד שהסיפוק של האנשים מרעיון ההקרנה יגיע עד לפוג'י TV אי שם ביפן ואולי נראה עוד כמה הקרנות והפתעות כאלו כאן בארץ.

תוך כדי כתיבה די זריזה של הפוסט הזה עלו בי כמה רעיונות אבל בסוף יצא שנשארתי עם הערה אחת קטנה לאמא"י, מקסימום אעביר את זה במייל אם זה יהיה מספיק הכרחי.


  • הקרנות נוספות, לא כולם ממש זכו לצפות בסרט, המקום היה מוגבל בכמות של 120, תקנו אותי אם אני טועה ואני בטוח, גם מהתגובות בפייסבוק שאנשים שלא הספיקו ירצו לראות את הסרט. אם לא תהיה בעיה אני חושב שלא יזיק לעשות שידור חוזר בהארוקון הקרוב, נכון שעד אז הבלוריי כנראה יצא וכל הפיראטים הישראלים כבר יורידו ויראו, אבל גם בעבר כשהיו סרטי מאקוטו שינקאי מוקרנים למרות שכבר יצאו עדיין קהל היעד היה לא קטן, כי מי יתנגד לראות את זה על המסך הגדול?


שוב תודה לכל מי שלקח חלק בזה ומצפה בקוצר רוח לסרט הבא. ולמי שעוקב אחר הבלוג שלי (אם נשארו כאלו בכלל) הבלוג חוזר לפעילות החל מהיום ואני מקווה עד להודעה חדשה ישאר פעיל.

תגובה 1:

  1. אוסיף שלמרות הבעיות העלילתיות של הסרט, לפחות היה לו סאונדטרק טוב - קריפי, דרמתי וסוחף.

    השבמחק