יום שבת, 27 באוגוסט 2016

סיכום אישי - כאמ"י 2016


סיכום לאחד הכנסים הכי קצרים שאני אישית חוויתי, מצד שני היה אחד העמוסים ביותר. גם דרך נפלאה להחיות קצת את הבלוג ואני מנסה להיות כותב באחד הפאנזינים החביבים עליי "בועת מחשבה" אז צריך להראות להם שאני חי וזה. את הסיכום אני אעביר מנקודת המבט שלי, ייתכן שיהיו דברים שתסכימו איתי ויתכן שלא, אשמח לשמוע בתגובות איך עבר עליכם הכנס.

אז... שנתחיל?


TL;DR: היה מצוין, חבל שהאירוע שלי לא הלך לי כמו שצריך אבל מכך השכלנו לעתיד. 

(למרות מעבר של כמה פעמים אני בטוח שעדיין יש שגיאות כתיב וניסוחים נוראים, עמכם הסליחה)

כרגיל אני שמח מאוזן לאוזן שיש לי אוטובוס, אמנם הוא 3 פעמים ביום, אבל אוטובוס שמגיע ישירות לאזור הכנס ממש מהכניסה של הבית עד לכניסה של בנייני האומה. אז ב-7 בבוקר כבר הייתי בדרכי לשם, בדרך כלל יש פקקים ולשם שינוי זה דבר טוב כי אני מגיע בזמן טוב, הפעם לא היה, והגעתי ממש מוקדם, בעבר הייתי ישן על איזה כיסא עד שהכנס נפתח, אבל עברו שנים וכבר מצאתי דרכים איך להעביר את הזמן.

הדוכנים ואני
עד פתיחת הכנס העברתי את הזמן במעבר על דוכנים שטרם יכולתי גם לקנות מהם כי המכירה פתוחה רק כאשר הכנס מתחיל ולא לפני אבל כבר קרצו לי דברים לעין. בנוסף זה היה הכנס הכי פחות מתוקצב שלי אז השתדלתי לקנות את המרב מהסכום הזעום שהבאתי איתי, כנס הבא הוא הכנס האחרון שלי בשירות הצבאי ככה שהימים ספורים ובכאמי הבא אגיע עם מזוודה מלאה בשטרות לבזבוזים. בין הדוכנים המשעשעים של bootleg פוסטרים שהם אפילו לא מתאמצים להראות כמה זה גרוע (פרצופים דחוסים או רחבים ממה שהם צריכים להיות, ברצינות?) עד לדוכנים שלא הייתי מסתכל עליהם בעבר והפעם כמעט בזבזתי עליהם את כל הכסף זה דוכני הTCG. לאחרונה נכנסתי קצת יותר לעולם משחקי הקלפים של פוקימון, ככה שהדוכן של נקסוס זכה לתשומת לבי וקניתי שם 4 בוסטרים, גם לימדתי את המוכרת שיטה נחמדה על איך אפשר לדעת אם יש משהו נדיר בפנים בהתבסס על הברקוד למשחק האונליין, ויצאו לי כמה דברים נחמדים כמו Steelix-Ex ו-Hydreigon BREAK.


התלבטתי לגבי הכיסויים לקלפים שהמחירים נראו לי קצת גבוהים מדי אז שמרתי את הכסף לדברים אחרים שהם היו סיכות לתיק של ג'וג'ו ומוב סייכו 100 מאחת האומניות היותר חביבות עליי בכנסים האחרונים (אני מצטער אבל אני לא זוכר את שמה) שגם מזכיר לי לתת ח"ח גדול לאמא"י על כך שריכזו את מיטב האמנים במין נקודה אחת ולא פיזרו אותם כמו בפעמים שעברות. זה יתרון מצוין גם לאמנים וגם לצרכנים. בהמשך היום עברתי גם בדוכן של שגרירות יפן שמחלקים בחינם מספר עלונים שמאוד יעזרו למי שירצה לטוס לשם (ואני מאוד רוצה לטוס). ואחת העובדות שם, שאגב מדבר עברית נתנה לי קצת טיפים למקומות רלוונטיים לאנימה (ביחד עם מפה מיוחדת) וכמה המלצות על הוקאידו. את נושא הדוכנים אני סוגר בדוכן האהוב עליי, "בועת מחשבה", לקחתי את הגיליון החדש, יבגני צילם אותי, טרם קראתי אותו אבל אני חייב לציין שיפור מצוין גם מבחינת התוכן, לפחות בשבילי ומבחינה גרפית עליה מאוד משמעותית. עכשיו רק נשאר לקוות שאני אוכל לעזור להם איכשהו.

מנהלות ואני
כמעביר תוכן במי יודע כמה כנסים ברצף כבר נכנסתי כרגיל מהכניסה המיועדת, הכל היה מצוין, המתנדב הביא לי את התג והמשכתי בשלי. הגרין רום שעמד לשירות אנשי התוכן היה מצוין כמו תמיד, אמנם חבל שאין סלט כי אני מעדיף לא לגעת בסנדוויצ'ים בגלל בעיה רפואית אבל לא נורא, זה לא מובן מאליו שאנחנו מקבלים ארוחה. כל השאר היה מצוין רק הערה אחת שיש לי זה שנכחו על השולחן כוסות חמים בלבד, הרבה שתו מהם גם מים קרים והכוסות נגמרו די מהר, מודה שלא הלכתי לבקש כוסות נוספים אבל חבל היה לבזבז כמות כזאת על שתייה קרה/רגילה שהיה אפשר להביא גם כוסות חד"פ רגילים. במעבר במודיעין שמתי לב ל-2 תקלות קטנות, הבעיה הראשונה שהאירוע שלי ושל נטלי נמחק מהמסך המציג את התכנייה בזמן אמת (כלומר לפי השעה הוא מציג מה קורה מאותה שעה עד סוף היום), לאחר כמה דקות הגיע בחור שסידר את זה והכל טוב. התכנייה המודפסת אמנם הייתה מוכנה אבל מסתבר שאף אחד לא הביא אותה מאיפה שהיא לא הייתה, בסופו של דבר יצא שקיבלתי תוכניה ממישהו שזרק על הרצפה בהמשך היום ולא מדוכן המודיעין שנכון לחצי שעה לאחר פתיחה הכנס עדיין לא היה עם תכניות לחלוקה.

האירועים ואני
אירועים שלקחתי בהם חלק, כלומר לא לשבת בקהל. היה אירוע המנגה קפה החברתי שרץ בפורמט של פיילוט ראשון על ידי יו"ר הארגון, אורי מרקוביץ'. לא אני העברתי את האירוע אבל השתתפי בו, אני קיבלתי את שולחן האייקיו, הייתי קצר בזמן אבל המטרה של האירוע לא הייתה ממש לשבת יותר מדי שם. ראשון מסוגו בכנסים, תקנו אותי אם אני טועה גם כנראה הוכן בדקה ה-90 עקב היעדרו בתוכניה באתר ובהדפסה. בכל אופן, ישבתי לבד בשולחן במשך מספר דקות כי לא הגיעו אנשים, מסוג האירועים שהתלות בו הוא באנשים שמגיעים בזמן ולא בהכרח במעביר האירוע, לאחר כמה דקות הגיע בחורה בשם שאן, חובבת האייקיו לא פחות ממני והיה מאוד להעביר אתה שיחה בת חצי שעה (פלוס מינוס) על סדרה מדהימה ואפילו לעבור לנושאים אחרים ומעניינים, להוסיף לפייסבוק ולהמשיך לדרכי, לדעתי האירוע מבחינתי השיג את המטרה שלו, אם כי הנוכחות הייתה דלה אבל מקווה שהאירוע יחזור על עצמו והיענות האנשים תגדל ואם המנגה קפה של פעם עדיין רץ באזור אולי אקפוץ מדי פעם. האירוע היותר מרכזי שלקחתי בו חלק היה הטריוויה. אני ונטלי חוזרים לעוד טריוויה בכנס כאמי, הפעם החלטנו לשנות את הפורמט, שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם וועד אמא"י, טריוויה שמשלבת הפעם יותר את הקהל ולא בהכרח בחירה רנדומלית של המנחים בקהל, לאחר מכן עולים המתמודדים עם הניקוד הגבוה ביותר לבמה ומתחרים נגד הוועד. לא חשבתי שזה יהיה מושלם וירוץ חלק אבל היו הרבה תקלות שלא ציפתי ונסינו בכל זאת להעביר את זה בצורה הכי טובה שרק יכולנו, אני מתנצל מראש במידה והיו כאלו שלא התחברו לרעיון, הפלאפון שלהם לא עבד עקב המיקום שנקבע לנו שהוא ממש חסר קליטה, אנחנו מקבלים משו"ב על הכל ונשמח לשמוע את דעתכם כדי שנוכל לשפר את הטריוויה לפעמים הבאות. בכנס הבא כנראה שלא יהיה טריוויה ואחזור להרצאה/פאנל חדש, אבל מי יודע הכל יכול לקרות. בנימה זאת אני רוצה להודות לאורי ואמנון מוועד אמא"י על כך שישבו איתנו שעות להכין את האירוע וברכות לזוכים שזכו בכניסות חינם לכנסים הבאים.
בנוסף שמחתי לשמוע מאנשים רנדומליים על כך שנהנו מהרצאות קודמות שאני עשיתי עם נטלי, זה מאוד משמח ומחמם את הלב לשמוע שיש אנשים שנהנים מהאירועים שלנו, לא מובן מאליו נתתם לי באופן אישי מוטיבציה אדירה להמשיך ולהעביר תכנים מוצלחים לא פחות בכנסים הבאים.



האירועים ואני 2
אירועים שנכחתי בהם או שרציתי להיות נוכח בהם. נלך לפי הסדר. היום תוכנן שאתחיל מתחרות השירה שבה ידידה שלי אליה השתתפה, למרבה הפלא עוד מישהי שאני מכיר השתתפה, אז היה מאוד נחמד לשבת בקהל ולשמוע את כולם שרים, כולם היו מצוינים לדעתי, רק שפעם הבאה, פלייבק קצת חלש יותר, היו כאלו שבקושי שמעו אותם. באמצע תחרות השירה תכננתי ללכת להרצאה על פייר אמבלם, אך לא יצא לי ונשארתי בתחרות השירה עד הסוף, מקווה שמי שהלך נהנה ואשמח לשמוע על דברים שהיו שם או משהו. אחר כך היה לי כשעה חופשית, ניצלתי את הזמן לאכול ולהתכונן לטריוויה ובמקביל ב-12 היה אירוע ההחתמה הראשון עם האורחת בכנס, איימי בלאקשלגר, ששוב, אין מילים לתאר על המאמץ הכביר שאמא"י עושים להבאת אורחים וזה פשוט מדהים שכנס שני ברציפות אנחנו מקבלים אורח ברמה כזאת, מחזיק אצבעות שאזכה לראות אורחים נוספים כאלו בעתיד. הייתי הראשון באירוע ההחתמה, היא חתמה על על הDVD של Kill la Kill ועל הדרך ניצלתי את הדקה שהיה לי לשאול אותה איך זה לעבוד עם המלחין הירויוקי סאוונו, למי שלא מכיר היא אחת מהזמרות בפסקולים שהוא מלחין, היא אמרה שהוא בחור נחמד וגם אמרה שהיא תיקח חלק בפסקולים הבאים שלו שהם שינגקי נו קיוג'ין 2 ואאו נו אקסורסיסט 2. עם סיום הטריוויה רצתי לפאנל של בועת מחשבה, אני חושב שזה הפאנל השני במספר מאז הקמת המגזין, והאירוע המעניין ביותר בכנס (לא אני לא מתחנף!). בהחלט היה מעניין לשמוע את דעותיהם והדרך שבה מובילים אנשי הפאנזין, השילוב עם הדיון בקהל היה מאוד ענייני ושמחתי לשמוע כל פרט ופרט, מאחל רק הצלחה לפאנזין הזה שרק יעלה ויצלח, ואני רואה את עצמי בהחלט תורם לו קצת בעתיד, בין אם זה משהו כספי
או בין אם כל עזרה בהפקת הגיליונות הבאים. לאחר הפאנל היה התלבטות בין 2 אירועים שרציתי ללכת אליכם לבין הפרידה המוקדמת שלי מהכנס לצערי, אבל שיחה מרתקת מהבסיס על כך שאני עכשיו ב-10 ימי חופש משום מקום אפשר לי להישאר עוד שעתיים בכנס, אז את השעה הראשונה ניצלתי בהרצאה של רומן למפרט "הגיבורה בהיעדרה", אני מאוד נהניתי להאזין להרצאה, נדלקו לי מספר נורות במהלך שגרמו לי לחשוב "רגע, רגע, רגע, אני מכיר את הדבר הזה", אז הוא הצליח בהחלט לרכז את תשומת לבי למשהו שלא ממש שמתי לב אליו עד עכשיו והיה מאוד מהנה לשמוע אם כי לפעמים הלכתי לאיבוד בהאזנה אבל היה מאוד מעניין וגם לקחתי לעצמי כמה המלצות לויזו'אל נובל, שזה מאוד נדיר כי אינני חובב את סגנון המשחקים האלו כלל (חוץ ממאב לאב כמובן). את השעה האחרונה העברתי עם חברים ועפתי לדרכי.

הסיכום ואני
לסיכום כמה דברים שעלו לי לראש תוך כדי כתיבה ולא מצאתי לכך מקום ובנוסף סיכום הערות להבא שאני אשמח לשמוע פידבק מאמא"י או מממשתפי הכנס.

  • באזור הדוכנים העליון היה שלט ענקי של הכנס, בעבר המלצתי על שיתוף פעולה אולי עם קראנצ'ירול לשים שלטים בסגנון הזה על אנימות שיצאו בעונה לאחר מכן, שיתוף פעולה שיכול מצד אחד להזרים אנשים לצפות באנימה באופן חוקי, מצד שני אומר לקראנצ'י שיש פה קהל שרוצה דברים ואם הם כבר זמינים לישראל אז שיפתחו יותר תכנים. ההצעה ירדה בגלל שזה לוקח יותר מדי תקציב להכין דברים כאלו, ועכשיו שראיתי בכנס משהו פי 10 מהרעיון שהצעתי, אז אולי אפשרי לבצע אותו בכנס הבא? 
  • מפת דוכנים. יצא לי לעקוב אחר מספר כנסים בחו"ל לאחרונה וראיתי שרבים מהם מצרפים למפת הכנס גם מפת דוכנים, אמנם נכון, שם כמות הדוכנים במאות ואלפים אבל מה שאומר שזה מוריד מכם את האתגר הכי גדול שהוא הכמות, יכול להיות שזה לא משהו שרלוונטי לכולם אבל נגיד אני הייתי שמח לדעת איפה האמנית שאני נורא מחבבת את היצירות שלה וככה אגיע אליה די מהר בכנס הבא.
  • תוכניה מודפסת בעמדת המודיעין. ציינתי למעלה את הבעיה הקטנה שהיה לזה, לא קריטי אבל חשוב לי לציין את זה.
  • תוכניה על המסך שמחק את האירוע שלי. לא סיפור גדול, ויחסית די מהר תיקנו לנו את זה, פשוט תשומת לב של מי שעובד על זה.
  • האירוע שהיה לפני האירוע שלי, אירוע התיפוף נמרח הרבה יותר מהזמן שהוא היה צריך, מה שעיכב אותנו בתחילת האירוע שלנו מעבר לתקלות שהיו, קצת מציק ונגרר כי יצא שעיכבנו את הבאים בתור אצלנו למרות שקיצצנו 1/3 מהאירוע שלנו, לא נעים ומקווה שיטפלו להבא.
  • עניין הכוסות בגרין רום, ציינתי למעלה, שוב, לא יצא לי ללכת לבקש ממישהו שיביא כוסות רגילים כדי שלא יגמרו את החמים אבל אני חושב לכנס הבא כבר להביא מראש לגרין רום.
כמות האירועים שפספסתי היא גדולה, במיוחד ה2D MUSICAL שחבר טוב שלי לקח חלק בו, ועוד אירועים רבים שהיו במקבלי לאירועים אחרים שהעדפתי יותר ואירועים שקרו אחרי שהלכתי, אשמח לשמוע איך היה לכם באותם אירועים וכמה הפסדתי. ולדעתי עוד הצעה, אולי קצת מוגזמת ולא תהיה מועדפת על כל אחד, אבל צילום האירועים לדעתי יכול להיות משהו מאוד נחמד, ויכול גם להיות סוג של הכנסה לאמא"י בכך שתמכרו דיסקים של הכנס שכולל את כל האירועים למקרה ואנשים פספסו משהו והכסף שיכנס יהיה ניתן לקדם דברים בכנסים הבאים. לא הוספתי את זה למעלה כי זה קצת מורכב, זה להביא כמה מצלמות איכותיות לכמה אירועים במקביל, אישור של כל מעביר תוכן כי לא כולם ירצו, וכמובן הבעיה הגדולה חוץ ממני כמה עוד יקנו דיסק כזה?

אני יכול עוד לשבת ולכתוב שעות אבל אני צריך לסיים פה באיזה נקודה, כי כנראה רובכם הפסקתם לקרוא עוד באמצע. אני מקווה שנהניתם לקרוא ובמיוחד נהניתם להיות בכנס. נתראה בהארוקון 2017.

3 תגובות:

  1. בהחלט היה נחמד שאנשים זכרו אותנו מהרצאות קודמות שלנו והעריכו אותן, זה עשה לי ממש טוב על הלב.
    הפלאיירים של שגרירות יפן הם בהחלט ים של אוצרות, ואני כל פעם לוקחת את החדשים שעוד אין לי. בהחלט שימושי לטיסה העתידית~!

    לגבי הגרין רום - בשלב מסוים הופיעו בו גם כוסות פלסטיק רגילות, וגם לקחתי תוכנייה בכניסת מעבירי התוכן כחצי שעה לפני פתיחת הכנס.

    אגב, למזלך, נראה שצילמו את המחזמר והוא הולך לעלות ליוטיוב בקרוב, אז כן תוכל לצפות בו בסוף! ^^

    השבמחק
  2. היי! אני האמנית המסתורית! תודה רבה!!
    שמחה לשמוע/לקרוא שאהבתה ^//q//^

    השבמחק
    תשובות
    1. יאאאאא
      קניתי אצלך איזה חצי דוכן D:

      מחק