יום רביעי, 1 ביוני 2016

[ביקורת] The Gods Lie



וואן-שוט בן 5 פרקים שנאספו לכרך אחד על ידי אזאקי קאורי  בשנת 2013. באחד מסקרי חברת וורטיקל קומיקס, חברה מערבית שמתרגמת מנגות, נובלות וספרים יפנים להנאתם ועל פי הצעות המעריצים שלהם, הצעתי להם סדרה זאת מה שנענה לאחר מכן בחיוב והנה אני כאן מחזיק בעותק הפיזי של משהו שאני ביקשתי, מי היה מאמין שדבר כזה יקרה? אז הנה ביקורת קצרצרה על משהו קטן וחמוד. לא כולל ספוילרים.


נאסטורו מבלה את הקיץ בשנה ה-11 לחייו בצורה מאוד משונה ממה שהוא התרגל. אחרי תקופה ארוכה שבבית הספר הבנות מתעלמות ממנו מכיוון שדחה את אחת הבנות ביום האהבה. מוצא את עצמו לפתע לפני חופשת הקיץ, משוחח עם הנערה הגבוהה בכיתה, סוזומורה, ומהכירות שלאט לאט מתפתחת בניהם הוא מגלה את הסוד שהיא מסתירה...








סדרה קצרה בת 5 פרקים שמשלבה אינטראקציה מאוד נחמדה בין בני נוער צעירים לחוויה מרתקת במהלך הקיץ שלהם. על אף דעה לא חיובית שיש לי על היוצרת הזאת עקב סדרה מפורסמת יותר שלה שקראתי לפני מספר שנים אני מוצא לנכון דווקא כאן לציין לחיוב את הגיבור הראשי, מה שהיא הייתה פחות חזקה בו באותה סדרה קודמת. הצלחתי לראות את עצמי בנעליים של הדמות הראשית, להתחבר אליו וממש להרגיש את זה בעצמי, אמנם לא עברתי את אותם החוויות שהוא עבר בסיפור אבל יכולתי להזדהות עם הרבה דברים והחלטות שהוא לקח על עצמו, בין אם טוב או רע, אני אהבתי. סוזומורה ושאר הדמויות המשנים שאני אחסוך בפרטים על מנת לעניין אתכם ופחות לספר לכם מה יקרה כי זה כל כך קצר שכל מילה תוכל להרוס, הדמויות המשניות לא פחות טובות מהראשי ומאוד אהבתי את השילוב שלהם בסיפור.

אם כבר מדברים על הסיפור, הוא לא המבריק ביותר שתשמעו, לא העמוק ביותר ולא משהו שכנראה יגרום לכם לזכור את זה לנצח, אבל הוא סיפור קצר ומצוין שמצליח להכניס את הקורא די עמוק אליו ולהתעניין בו מדף לדף שמעבירים. אחד הנקודות הכי חזקות לטעמי בסיפור זה הקטעים המאוד חמודים שהוא כולל בתוכו, לראות מצבים שבו הדמויות שמחות ומאושרות וגם לקורא זה עושה טוב בלב גם אם מאחורי הקלעים קורה שם משהו השנייה הזאת שהקורא מגיע לחלקים שהדמויות מחייכות, מתרגשות, מתאהבות, גורם לקורא או לפחות לי אישית לקרוא בחיוך מאוד גדול וזה לא תמיד מסתדר בכל סדרה עם עלילה דומה. בעיה אחת קטנה שאני יכול לחשוב עליה, מעבר לכך שהסיפור הוא לא בדיוק הדבר הכי מקורי אבל זאת ממש לא בעיה כל עוד נהנים מזה, אלא הסיום, הוא הרגיש לוקה בחסר לדעתי, משהו שם הפריע לי וגרם לי לרצות אולי עוד איזה פרק או שניים שלדעתי היו חסרים כדי לסגור את הסיפור הזה אולי בצורה יותר עניינת. זה לא משהו שהרס לגמרי ויגרום לכם עכשיו להתאכזב ולא לקרוא, להפך זה דווקא צריך לסקרן אתכם, אולי אתם תחשבו על הסוף שונה ממני ותראו את זה מנקודה אחרת.

עיצוב הדמויות של אוזאקי לא השתנה הרבה מהסדרות הקודמות שלה, רבות מהדמויות מזכירות אחת את השניה ואחת הדרכים להבדיל מעבר לטקסטים שלהם, הוא שיער. אבל זה לא מסגנונות הציור והמצבים הנוראים שבו הדמויות ממש נראות אחד לאחד ואתה לא מצליח להבין למה יש את אותה דמות כמה פעמים עם שמות שונים (ראה ערך בליץ'), זה סביר וזה לא רע, אם הסתדרתי אני מאמין שכל אחד יכול.


"שקר האלים" הופץ על ידי חברת וורטיקל באנגלית בחודש מאי 2016, הכרך זמין תמיד באתר BookDepository שמציע מחירים אטרקטיבים ומשלוח חינם לישראל!


  • ציון לסדרה: מאוד טוב/10 - הטעם המר קצת שנשאר מהסוף די מוריד ממצוין, אך סדרה מעולה ומומלצת לרכישה.
  • ציון להוצאה: מצוין/10 - הוצאה נוספת מצוינת של וורטיקל ששמרה על הכריכה המקורית מיפן לאורך כל צדדיה, אורך הדפים לצדדים ארוך מהרגיל מה שמאפשר קריאה לשמרני הספרים הפנטים כמונו לפתוח אותו יותר ולא להרוס את הכריכה הצדדית.

3 תגובות:

  1. לקבל הוצאה אנגלית על פי הבקשה שלך זו כנראה הרגשה עילאית במיוחד - נקווה שגם לי ייצא לחוות אותה ביום מן הימים (בתקווה אפילו בקרוב, תלוי בהכרזות הקרובות של וורטיקל).
    קראתי את המנגה כל כך ממזמן ששכחתי את רובה, אבל אני כן זוכרת שאהבתי אותה, אז אפשר לומר שגם אני ממליצה עליה. וורטיקל תמיד דואגים לשחרור הוצאות איכותיות, כך שבהחלט לא יהיה חבל לקנות את ההוצאה הפיזית.
    וכמובן - ח"ח על הסיקור!

    השבמחק
  2. נשמע חביב ומעניין, אבדוק את המנגה בהזדמנות. תודה רבה על הביקורת~

    השבמחק
  3. מנגה מדהימה.נהנתי מאוד.

    השבמחק