יום שישי, 1 באפריל 2016

[Kakumeiki Podcast] נסיון גיוס


רגע לפני שאני מפרסם סיכום אישי של על הכנס והמשך הפוסטים בנושא מנגקות שמגיע להם יותר אני מעביר את תשומת ליבכם לנושא אחר. עד לפני שהתגייסתי ניסית אחת לכמה חודשים להרים פודקאסט בנושא אנימה ומנגה בקרב ישראלים, לא תמיד זה צלח, מבחינת אנשים, מבחינת תוכן או מבחינת קהל היעד. אני לא חושב שלהגיד המילה "ניסיון" נצבר עם הזמן אבל כן למדתי הרבה על התהליך דרך האזנה להרבה פודקאסטים בתחום בשנה האחרונה ואני חושב שזה זמן מתאים לנסות לגייס צוות מחדש, מעוניינים? הישארו איתי


מהו פודקאסט? מין תכנית רדיו שמופצת באינטרנט במגוון תחומים, תחום האנימה והמנגה ידוע כאחד המלא בפודקאסטים מגוונים ומעניינים שמשלב איתו תחומים רבים ובמקומות היותר פופולריים אף נתן לשמוע אנשים מהתעשייה עצמה ומפורסמים מהתחום. הרעיון לפודקאסט ישראלי בתחום, מה שמוכר לי לפחות ניסה לרוץ לפני שנים על ידי בחור בשם chinpokomon בקהילת אנימה ישראל, עקב בעיות לוגיסטיות הפודקאסט נעלם לאחר מספר פרקים מועט. ניסיון אישי ראשון שלי באותה קהילה החל כמה חודשים לאחר מכן אך מאותם בעיות ובעיות כוח אדם גם כאן הנושא די נכחד. ניסיונות נוספים היו אצלי כאשר הייתי כתב בבלוג סויקה-סאן לפני שהגעתי לכן בבלוג ומאז הנושא לא הועלה יותר, לפחות ממה שידוע לי. אני רוצה לנסות שוב ואני לא רואה את עצמי מוותר, שוב ושוב, כי לדעתי זה דבר מעניין שיכל להרים את עצמו גבוה ולעניין המון אנשים בתחום ואולי גם אנחנו נצליח להביא מפורסמים משלנו ולקדם את הרעיון הזה מחוץ לגבולות.

פודקאסט כמו בתכנית רדיו רגילה שלא מנגנת רק מוזיקה לא יכולה להתקיים בכוחות עצמה, היא צריכה צוות ואנשים טובים שהתחביב הזה הוא חלק מהם וירצו לשתף את העולם בדעות והמחשבות שלהם. אז מה שאני מחפש כאן, זה אתכם! אני לא צריך שתהיו עם ניסיון כלל, לא צריך אנשים מקצועיים שעוסקים בזה שנים, אני צריך ישראלים, דוברי עברית שאוהבים אנימה ומנגה וכל מה שמסביב שירצו לשתף איתי ולעולם את מה שהם חושבים. אני אפילו לא צריך שתהיו זמינים או תשתתפו בכל פרק, אפשר להחליף אנשים בכל פרק ולגוון כי גם ככה כמות גדולה לא תמיד תורמת אך גם לא קטנה, לכן נצטרך בכל פרק מספר מסוים של אנשים שנוכל להעביר דיון פורה ומעניין שגם המאזין יהיה מרוצה מכך. אך יש מספר דרישות ממש מנמלי שאני מאמין שכל אחד יוכל לעמוד בהם;

זמינות - חצי שעה עד שעה הוא פחות או יותר הסדר גודל של פרק פודקאסט, אני מאמין שהפרקים הראשונים יהיו קצרים וזה הזמן הנדרש מכם להשתתף בפרק, כרגע אין קצב יציאה קבוע אבל בוא נגיד חצי שעה עד שעה בחודש שבו אף אחד לא מפריע לכם יותר מדי ואתם פשוט יושבים ומנהלים שיחה בפודקאסט.

התעניינות יחסית רחבה בתחום - יצא לך לראות את כל וואן פיס, דרגון בול ונארוטו? מצוין אבל הייתי שמח אם תהיו אנשים רחבי אופקים, כלומר צופים במגוון רב של סדרות, מתעניינים לפעמים מחוץ לקופסה, קצת על הסטודואים שמאוחרי הקלעים, אנשי מפתח, מדבבים ועוד, לא משהו קשה זה בסך הכל התעניינות רחבה. גם בהתאם לנושאים חשוב שתהיו מוכנים אליהם, ייתכן וחלק מהנושאים לא יתאימו לכם וחלק כן, לכן כמו שציינתי קודם, לא חובה להשתתף בכל פרק שיש, אם אתם מעדיפים להשתתף בפרקים של נושאים שרק אתם מבינים? מצוין, אתם מוזמנים!

אפשרות לדבר - פודקאסט, כמו רדיו, צריך לדבר ובשביל לדבר צריך כלים, כרגע עוד לא החלטנו באיזה תוכנה לעבוד אבל יש לנו 2 אופציות, Skype או Hangout, שתי האופציות האלו ניתנות להפעיל בשתי מצבים, מצב ראשון הוא דרך המחשב הרגיל עם מיקרופון חיצוני, או דרך הפלאפון עם המיקרופון שלו או לדעתי עדיף יותר אזניות של פלאפון שבאות עם מיקרופון, הם מושלמות.

להיות נועז ומקורי - לדעתי הדרישה הכי קשוחה, שאולי גם לי אין אותה אבל להיות מקורים תוך כדי שיחה. לא יעזרו לנו אם תשבו ותהיו בשקט לאורך כל הפודקאסט, קצת להיות נועזים, לדבר, לא להסכים אם אחרים או להסכים ולהוסיף משהו, מעט חוש הומור גם לא יזיק ובתכלס לדעת לנהל שיחה חלקה על תחום שאתם אוהבים.

מעוניינים? חושבים שאתם מתאימים? מצוין שלחו לי בשבועיים הקרובים מייל עם מעט פריטים עליכם לכתובת הבאה: qwizart1@gmail.com או הגיבו לי כאן או צרו איתי קשר בכל מקום אחר במידה ואתם מכירים אותי לפני ואני אחזור אליכם בהקדם. עדיפות גבוה למייל או סקייפ. משם נעבור לתהליך הכנה לפודקאסט ואני מקווה שנצא לדרך בסוף החודש הזה עם הפודקאסט הראשון.

אני כבר מודיע מראש מה יהיה נושא הפודקאסט הראשון אבל במידה וגם אם הנושא לא לטעמכם אבל אתם בכל זאת תרצו להשתתף בנושאים אחרים, הנושא הוא אנימות מעונת אביב 2016 ודיון כללי על הפרקים הראשונים, המטרה לבצע את הפודקאסט עד סוף אפריל. אין בעיה, הירשמו מראש, אזכור אתכם ובבוא היום תוכלו להשתתף גם. בתקווה שנושא זה ירוץ הפעם, אחזיק אצבעות.

2 תגובות:

  1. נשמע מעניין, אפילו מעניין מאוד. יצא לי לשמוע ניסיון אחד כזה בעבר, כנראה אחד מאלה שהזכרת ולמען האמת לא התרשמתי יותר מידי, אך אני עדיין חושב שיש מקום לפרויקט מן הסוג הזה ושזה יכול להצליח. הנקודה האחרונה שהעלת היא כנראה מה שהיה הכי חסר בניסיונות הקודמים, אני רק מקווה שיש לנו במה שנשאר מהקהילה מספיק אנשים שמסוגלים לזה. אני לא חושב שאני מתאים לכן לא אציע את עצמי, אבל אני מאחל לך בהצלחה ואני אשמח לשמוע את הפודקאסט כאשר הוא ייצא.

    השבמחק
  2. נשמע מעניין, הייתי שמח אבל לאיזה רשימה נחמדה של מי נמצא כרגע, קצת עליך ובכללי מה מטרת הפודקאסט, תדירות וכו' אפילו הייתי שמח לדון על זה בפורום אנימה IL או כל פורום אחר שנראה לך לנכון =]

    השבמחק