יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

[תיוג מנגה]



בהנחה ויצא לכם לעבור על כמה ממבקרי המנגות ביוטיוב ככל הנראה שנתקלתם במשהו שהם קוראים לו 'תיוג מנגה' או באנגלית Manga Tag. סדרה של שאלות, שלרוב לא משתנות בין המשתמשים, הקשורות לתחביב שלהם כקוראי ואוספי מנגות. על המשתתף לענות בעצמו על השאלות ואז לתייג חברים אחרים לתחביב שיענו גם הם וכך לעניין צופים של אותם סרטונים. כך זה ממשיך לו בשרשרת של בלוגרים שאוהבים מנגה ומשתפים את האהבה שלהם בצורה קצת שונה מהרגיל. אנחנו לא נעשה כאן סרטונים אלא נעשה זאת בטקסט! עשיתי קצת שינויים קלים בשאלות ואענה עליהם בעצמי ובסיום תוכלו לדעת איזה בלוגים תייגתי שיענו גם הם. מקווה שתיהנו,
אז... שנתחיל?


מה הייתה המנגה הראשונה שקראת/קנית?
המנגה הראשונה שקראתי הייתה אי שם בשנת 2003, אולי 2004, אני לא זוכר, הייתי ילד קטן שישב מולי המחשב עם מילון אוקספורד כדי לתרגם את השמות של החפצים במייפל סטורי עד שנתקלתי בדבר נפלא שנקרא מנגה. "פוקימון ספיישל" הייתה המנגה הראשונה שקראתי באינטרנט, בקצב מאוד איטי עקב הידע הדל שלי באנגלית וגם האינטרנט המאוד איטי שתושבי ישראל נאלצו לסבול בזמנ.ו היה יוצא מצב שהייתי יכול להוריד רק דף אחד ביום כך שלקח לי כמה חודשים טובים לסיים כרך אחד שגם בקושי תורגם כמו שצריך באנגלית..

המנגה הראשונה שקניתי הייתה כבר בתקופה שיותר זכרתי, יום ההולדת ה-14 שלי קניתי את 2 הכרכים הראשונים של "מחברת המוות", קניתי אותם בטלפון מCNV וזה הגיע לאחר משהו כמו שבועיים והייתי הילד הכי מאושר בעולם באותו יום, גם אם אלו היו רק 2 מנגות. בגלל המחיר אמרתי לעצמי שכנראה לא יצא לקנות עוד מנגות עד שאסיים את השירות הצבאי שלי. עדיין לא סיימתי את השירות הצבאי שלי ואני כבר בעל 560 מנגות, אופס?




מה היא המנגה המועדפת עליך מהאוסף שלך?
בגלל שמדובר רק על האוסף שלי ולא על כל המנגות שקראתי זה מצמצם לי אפשריות ומקל עליי לענות על זה. אם כי עדיין יהיה לי קשה לבחור אחד ספציפי אבל אני מניח שאבחר ב-Jojo's Bizarre Adventure - HardCover Edition. מקבילה למהדורת הג'וג'וניום ביפן, ויז מדיה מביאה אלינו לראשונה את פארט 1 ו-2 במהדורה מדהימה עם איכות מדהימה ואפילו המחיר שווה, כיום הם כבר עובדים על פארט 3 שכבר בפעם השניה זוכה להדפס ואף ב2 מהדורות שונות ובעתיד הקרוב אנו צפויים לפארט 4 שאין לי כבר סבלנות לחכות. כמובן שכל ג'וג'ו הוא המנגה האהובה עליי כך שתמיד תהיה המועדפת עליי.

מה היא המנגה ששילמת עליה הכי הרבה?
טכנית לא שילמתי, קיבלתי אותה מתנה מנטלי, כתבת בסויקה-סאן, בגלל שיצא שהיא קיבלה 2 עותקים. Mobile Suit Gundam The Origin Volume 5 שהמחיר שלו עומד על 100 שקל בבוקדיפוסיטורי. לא זה לא מנגה שיצא מהדפסה, זה עדיין במלאי בכל מקום וזה לא יגמר בזמן הקרוב זה פשוט כמה יקר הדבר הזה.

אבל בגלל שלא שילמתי זה לא נחשב, לכן המנגה שהוצאתי עליה את הסכום הכי גבוה היא Vagabond VizBig Edition Volume 1 שעלה לי לא פחות מ-85 שקל. המלאי היה מצומצם באותו זמן, הויזביג הם מהדורות יקרות שכוללות 3 כרכים רגילים ב-1 עם איכות דפים מאוד גבוהה. כיום המחיר ירד לסביבות ה-60-65 עקב נפילת הפאונד אז אולי זה תזמון טוב לחזור לקנות את שאר הסדרה.

מה היא המנגה ששילמת עליה הכי קצת?
I"s Volume 4-9 עלה לי כל אחד מהם 10 שקל, נמכר בדוכן יד שנייה (ז"ל) בהארוקון 2012 (אני חושב?), קצת עם דפים צהובים אבל זאת מנגה הרומנטיקה-שונן אולי הכי אהובה עליי והמלאי היה על הפנים אז הייתי חייב.

מה היא המנגה שאתה מתחרט שקנית?
בגדול, כל המנגות שקניתי שהתחרטתי מכרתי או נתתי מתנה למי שכנראה ירצה את זה יותר ממני. Blue Exorcist Volume 1 יצא בזמנו לדעתי עוד לפני שיצא האנימה כשזה היה גם דבר פופולרי בתור מנגה ואני אישית מאוד אהבתי בזמנו את הסדרה הזאת, ככל שהסדרה המשיכה היא רק נהיית יותר גרועה ונוראית לקריאה ואפילו בלתי נסבלת כך שהערך של הכרך הראשון אצלי על המדף החל לרדת עד שהגיע למצב שמכרתי אותו בחצי מהמחיר שקניתי רק כדי להיפטר ממנו.

מה היא המנגה שאתה הכי גאה שקנית?
Solanin, אין שום ספק. המעבר החד שלי מאותה תקופה מלקנות רק שונן ורק שונן ג'אמפ לקנייה של דברים שהם גם סיינן ובהמשך גם לקנות דברים מחברות הפצה אחרות. לא רק שהמנגה מדהימה בעניי ואני בכלל אוהב את הסדרות אסאנו איניו, זאת בהחלט מנגה ששווה בשבילי להתגאות בה. אני כל כך שמח שפונפון יוצא בדיוק באותה מהדורה כמו סולאנין, זאת גם מנגה שפתחה לי את העניים למשהו שבקושי הייתי מתקרב אליו לפני ואני שמח שזה קרה.

באיזה צורה אתה מסדר את האוסף שלך?
אין צורה מיוחדת, אני בדרך כלל משנה אותה כל הזמן בעיקר כשאני מסיים לקנות סדרה ארוכה. 6 מדפים ענקיים, משבוע שעבר גם דו-צדדים עקב כך שהצבתי אותם באמצע החדר והורדתי את הגב שלו כך שאוכל לראות מנגות משני הצדדים. מנגות שסיימתי לאסוף ולקרוא לרוב מוצאות את עצמם בחלק העליון ביותר או בתחתון ביותר במדפים. אני משתדל שלא תהיה סדרה מלאה שפרוסה על 2 מדפים אלא אם היא ממש ארוכה ואז אני כבר עושה שינויים גדולים. כרגע וואן פיס (מחזיק 76 כרכים אצלי) היא היחידה שכזאת והיא פרוסה על אותו מדף רק על 2 הצדדים שלה.

איזה מנגה שלא קיימת יותר בהדפסה היית רוצה לרכוש?
Firefighter! Daigo of Fire Company M, נחשפתי למנגה לפני כמה חודשים כאשר עבדתי על סרטון המכירות של מגזין שונן סאנדיי שבו הוא רץ. אהבתי את מה שראיתי, קראתי את התקציר, ראיתי את הסרט הקצר שיצא אי שם בשנות ה-90 ואז גם גיליתי שיש רישיון למנגה באנגלית רק שהוא כבר שנים לא במלאי מה שמביא אותי למצב שבו אני צריך לצוד אותו לפעמים במחירים הזויים, כנראה שלא יקרה, או לשלם על קריאה דיגטלית של המנגה שזמינה ללא הגבלה במגוון אתרים.

מה המנגה שאתה הכי רוצה לראות מקבלת רשיון באנגלית?
לפני כמה שנים אם הייתם שואלים אותי היה לי מאוד קשה לבחור אחת, היום אנחנו נמצאים בעידן הזהב של עולם המנגה, לדעתי. כמעט כל דבר שרציתי, קיבל רישיון וזה פשוט גורם לי להיות מאושר, גם אם עוד לא קניתי את רובם זה משמח אותי שיש עוד אנשים שקוראים דברים שממש אהבתי. הייתי אומר פארט 7 של ג'וג'ו אבל אני מניח שנגיע לזה גם בלי שנבקש אז הבחירה שלי תהיה SKET Dance. לא ריאלי כי זה רץ בשונן ג'אמפ לכן כל הזכויות הדפסה של זה אצל ויז. ויז לא מתרגמים מנגות קומדיה כי הם לא מוכרות מספיק (גינטאמה בוטל אחרי 23 כרכים באנגלית מאותה סיבה) כך שזה משאיר את האפשרות הקטנה הזאת שאולי, אולי.. אלמד יפנית ואקנה את זה כמו שצריך.

אומניבס או כרכים רגילים?
אומניבס. לא מהמדורות של 3IN1 של ויז, הם פשוט ביזיון וזלזול במנגות מצד אחד, מצד שני אני קונה אותם ממנגות שממש לא בא לי לשלם הרבה כסף על הכרכים הרגילים שלהם כך שזה חוסך לי. וינלאנד סאגה, ג'וג'ו, פונפון, גנשיקן, לא חסר דוגמאות למצבים שאני שמח שהדברים האלו באומניבס, חוסך לי מלא כסף, מאפשר לי לקרוא יותר ולרוב גם נוח לקרוא.





איזה מנגה לא מוכרת שבבעלותך שהיית ממליץ לכולם לקרוא?
לא יודע אם להגיד לא מוכרת פשוט אחרי שהעונה השלישית שלה הסתיימה נראה שלאף אחד לא אכפת יותר ובקושי שמזכירים את זה בכמה מקומות למרות שהיו מגדירים את זה תמיד בתור מנגה שכולם חייבים לקרוא, Nodame Cantabile היא הבחירה שלי. אף על פי שזה סיוט אחד גדול לקנות את המנגה הזאת (כאחד שקנה אותה כשהיא לא הייתה במלאי ושילם המון כסף) זה שווה את זה ובמקסימום רק בשביל לקרוא תעשו את זה באינטרנט או תקנו את זה באופן דיגיטלי כי זה קיבל רישיון מחדש בקודאנשה קומיקס רק בהוצאה דיגיטלית.






סיימתי את תיוג המנגה שלי ואני מתייג את הבלוגים סויקה-סאן וOtakusphere לעשות זאת גם! בתקווה שהשרשת גם תמשיך לעוד בלוגים נאחל הצלחה למשהו קטן שאולי יהיה גדול~


--------------------------------------------------------------------------------
לאחרונה הצטרפתי לצוות הכתבים של הפאנזין "בועת מחשבה", עם ההכנות לגיליון הבא אנחנו קוראים לכם קהל הקוראים לשאול שאלות! כנסו ללינק שמתחת לתמונה לעוד פרטים.
קישור לפוסט בפייסבוק--------------------------------------------------------------------------------

2 תגובות:

  1. אחרי שאתגרת אותי לעשות זאת... נראה, אולי בעתיד.
    צריך לחשוב על איך עושים את זה מספיק מעניין

    אחלה פוסט זאבוש.

    השבמחק
  2. פוסט מצוין, תמיד אוהב לשמוע על הפאן היותר אישי של התחביב מבלוגרים אהובים (מהטרנדים הטובים יותר שראיתי ביוטיוב בזמן האחרון), והבלוג הזה לא יוצא מן הכלל. שמחתי לקרוא, ואוסף מרשים במיוחד!

    השבמחק