יום שבת, 22 באוגוסט 2015

[כנס] כאמ"י 2015


כן, אני גם שונא את עצמי שהבלוג לא ממש פעיל, אבל לא נכחדתי, אני עדיין פה, עם לא יותר מדי רעיונות לכתוב עליהם אני מניח שזה זמן טוב לסכם את הכנס האחרון שהיה לפני יומיים, כאמ"י 2015.

אז כמו שהכותרת והלוגו אומרים, כאמ"י 2015, כנס האנימה והמנגה בישראל שמתרחש כמעט בכל קיץ בשנים האחרונות הגיע לסיומו אתמול בערב בבנייני האומה בירושלים, אני מצאתי את עצמי שם החל מ8 בבוקר ועד 8 בערב ויכול להעיד שבהחלט היה כנס מצוין, לפחות לחלקים שאני נכחתי בהם ואציין כאן בפוסט הקרוב, אז, שנתחיל...?


20 לאוגוסט, 2015, יום הכנס, השעה 2 לפנות בוקר, אני לא ישוב ומסיים לתפור לעצמי קוספליי, אני לא יושב ומשפר את כישוריי במשחקי וידאו לקראת הכנס, לא מסיים לארוז את כל הדברים לדוכן, סתם יושב וקורא מנגה שמעלה אצלי אבק וששכחתי שקניתי אותה. אז אחרי מעט שעות שינה אני מתעורר, עולה על הקו היחיד ביום שנוסע מהבית שלי לירושלים מבלי להחליף 5 אוטובוסים בדרך ויוצא לדרך.

זאת הפעם השניה ברצף שהכנס מועבר בבנייני האומה בירושלים, שמרתי את זה בעבר ואגיד שוב, זה מקום פשוט מושלם לכנסים, הייתי אומר שאפילו היה צפוף יותר מפעם קודם, שזה ממש משמח גם שיש כל כך הרבה אנשים, והצפיפות לא באמת הרגישה יותר מדי צפופה וחונקת, היה בסדר גמור לזוז ולנוע שם.

לפני שאמשיך בפוסט אני רוצה לציין דברים שאני לא אתייחס אליהם ככה שאם תרצו לראות תגובה שלי בנושא מסוים כנראה שהוא לא יופיע. טוב אז נתחיל מזה שאני העברתי תוכן בכנס, והפעם היה כניסה מיוחדת למעבירי תוכן לכן אני לא יכול להגיב על אורך או המתנה בתור בכניסה הרגילה, גם לא יצאתי בכלל ממתחם הכנס לאורך כל הכנס ככה שאני לא יודע כלל מה קרה בחוץ אם קרה משהו בכלל. קודם כל ח'ח ענק לאמא"י על הבאת אורחת מיוחדת לכנס, אבל לא אגיב דבר כלל על זה, קוספליי לא מעניין אותי כלל (רק ג'וג'ו), לא שמעתי עליה עד יום הכנס בערך ככה שגם לא כזה היה משנה לי לקבל ממנה חתימה או לחיצת יד, אבל מי שמכיר, התרגש, אהב, שמח בשבילכם ושוב, כל הכבוד למי שאירגן את הגעת. אני לא אציין פה פאנלים, הרצאות או דברי תוכן אחרים שהיו בכנס ולא נכחתי בהם, קצת יהיה מטומטם להביע דעה על משהו שלא הייתי בו, נכון? זה כולל גם את אירוע הקוספליי שאחרי פעם אחת לפני שנים רבות הבנתי שזה לא מעניין אותי, אז עמכם הסליחה אם ציפתם לתגובה שלי בנוגע לזה.

אז אם זה כל מה שאני לא אדבר עליו, על מה כן? 
אז כמו שציינתי לשם שינוי היה כניסת מעבירי תוכן, הערה שציינתי בכנס הקודם שדי הציקה לי, שגם שם הייתי מעביר תוכן, הייתי צריך לעמוד כמו כולם בתור, זכור לי שהיה קופה מסוימת לנו (תקנו אותי אם אני טועה?) אבל לאחר מכן בתור לכניסה זכרתי את עצמי משתזף לא מעט, אז תודה למי שאירגן את זה, מאוד עזר ומקווה שזה ישאר ככה בהמשך. עוד דבר חדש שרלוונטי למעבירי תוכן, שאני אישית זוכר שזאת פעם ראשונה שזה קורה, זה חדר מעבירי תוכן, עם אוכל, קפה וכיבוד קל וכמובן מקום לשבת ולנוח קצת, באמת כל הכבוד גם על זה, אם יתאפשר גם בכנסים הבאים, בתקווה שגם אהיה מעביר תוכן, אני חושב שזה יהיה מעולה.

אם כבר התחלתי לדבר על תוכן אני מניח שגם אסיים עם זה כאן ואוכל לדלג לנושא הבא. ידידתי החביבה המוכרת בשם Merui השתפפה באירוע האמא"ידול, שכמו תחריות השירה הקודמות, או מה שזה לא היה בעבר, כרגיל, זה מתנגש עם התוכן שאני מעביר ולצערי, שוב פיספסתי (לזכור לפעם הבאה לבקש שעה אחרת). אז מבחינת תוכן ההתחלה שלי הייתה בעצם בחלק שאני העברתי, הטריוויה, שאותו עשיתי ביחד עם נטלי (Crucio5). אחרי ששמו לב לקראת ה5 דקות האחרונות שעכשיו לא משתמשים באולמות שהשתמשו בפעם שעברה אלא במקום אחר, התחלנו לחפש ואני חייב להדגיש, המפה ממש לא עזרה לנו. בסופו של דבר מצאנו, והגיעו ממש לא מעט אנשים, אני בהזדמנות זאת רוצה מאוד להודות לכל מי שהגיע, מאוד שימחתם אותי לראות אולם די ענק לעומת פעם שעברה כמעט מלא, ואנחנו נשתדל לשפר ולהוסיף בכנס הבא ככה שאולי יגיעו עוד אנשים. סה"כ הטריוויה הועברה בצורה טובה, אני מצטער שלא כל כך שמעתי את החבר'ה מאחור עקב כל הרעש שנוצר, נקווה שנוכל איכשהו לשפר את זה לפעם הבאה ברעיון מסוים, אם יש לכם הצעה אשמח לשמוע בתגובות.

עם סיום הטריוויה, במרחק של כמה צעדים מאיתנו התחילה הרצאה שגם נכחתי בה, "מימין לשמאל: מנגה כביקורת פוליטית או תעמולה" של שירן איבנצקי, שאגב מזכיר לי עכשיו שהייתי בהרצאה נוספת שלו לפני כמה שנים על מנגות ספורט שגם די אהבתי. ההרצאה הייתה די קצרה אבל קולעת ומעניינת מאוד, היה די הרבה זמן לשאלות אז חשבתי אולי לנצל את הרגע בלהמליץ על דברים שקשורים למצגת ואולי אף אחד לא הכיר, מניח שלא חפרתי מדי, ולמי שהגיע וגם אהבתי את ההרצאה אני מאוד ממליץ לקרוא את המנגה הראשונה שהוא ציין שם.

מפה לשם החלטנו לוותר על ההקרנה הראשונה של הסרטים ותיכננו כבר להקרנה השניה, אז אחרי שעה הפסקה התקדמנו לעבר הרצאה נוספת, "אורובוצ'י נגד האנושות" של יוני לינדר, שהייתה ממש מעולה לדעתי! הוא "האיר" את פניי לגבי דברים שפחות ידעתי על אורובוצ'י, אמנם הוא לא בין הכותבים החביבים עליי אבל אני נורא מחבב חלק מהיצירות שלו, לדעתי הסרטון היה טיפה יותר מדי ארוך, אמנם קצת קשה לי לחשוב עכשיו איך למלא את החלל הזה בהרצאה ברק לדבר אבל אולי היה אפשר לצמצם ממנו קצת או את ההתחלה להעביר בקריאה, בכל אופן באמת אחלה של הרצאה אני אישית מאוד נהנתי.

אז עוד קצת הפסקה של חצי שעה ומצאנו את עצמו בקראוקה, קצת קורעים את הגרון, אני די בטוח שזאת הפעם הראשונה שיש לי כוח ללכת לקראוקה ואולי פעם הבאה אעלה לבמה ואזייף משהו להנאתי (כנראה שיר של ג'וג'ו או JAM PROJECT). בסביבות השעה 7 התקדמו לעבר האולם הראשי בצפייה בסרטים רק שלצערי מסתבר בסוף שרק סרט אחד מוקרן, טעות בקריאה שלנו בתוכניה, לא תלונה לאמא"י או משהו. אז כמו שאמרתי בעבר בפייסבוק בצורה די 'רועשת' כששידרו את סאקאסמה נו פאטמה, גם כאן, אין תיאור לאיך שהתלהבתי כשהכריזו שהולכים להביא את הסרט הזה, אמנם הוא קצר, מסטודיו שהוא לא באמת הכי מוכר, אבל העיקר הכוונה והיכולת הזאת של להביא סרט לפני שהוא בכלל יוצא בדיסק ביפן ופיראטים שכמונו נוריד אותו בטורנט זה הישג לדעתי מעל לכל דבר, גם אם זה היה יוצא והיו מביאים את זה באישור זה גם היה משמח אותי, במיוחד אחרי שארגון אחר כאן בארץ נורא נהנה להפיץ סרטים ללא אישור כמובן ובשיא החוצפה. אני מאוד שמח שאמא"י עושים את זה בדרך הישר.

פה פחות או יותר נגמר החלק שלי בכנס וכבר יצאתי לכיוון הנגב, נכון, לא הייתי בכל כך הרבה תוכן בכנס, זה לא שהיה תוכן משעמם או משהו, פשוט היה הרבה דברים שלא עניינו אותי, שוב, קוספליי, איידולז וכ'ו (לא משהו אישי, פשוט לא מתחבר לזה) והדברים שכן עניינו אותי פשוט התנגשו עם דברים שאני מעביר או גרמו לי להתלבט נורא למה ללכת, כמו הפאנל על הקסם של עולם האנימציה של סם דניאל שהשעה השניה שלו התנגשה עם הטריוויה, נסיכת הריקבון של רומן שהתנגשה עם ההרצאה של יוני, וגם ההקרנה הראשונה של הסרטים. אבל אין מה לעשות, זה לא משהו שאני אלך ואתלונן עליו כי זה בסך כנס וזה תמיד קורה, בכל מקום בעולם, אי אפשר לצערי להספיק להכל אז תמיד נשתדל להנות מהמיטב שיש להציע.

פה נגמר החלק של התוכן וכבר נעבור לנושא הבא, הדוכנים. משהו שציינתי בפורום מצומצם בכנס הקודם, שאני ממש אוהב את איך שסידרו את הדוכנים בקומה התחתונה, מרובע סגור, כמו בקומיקט, החלום האישי שלי שיום אחד יהיה לנו כאן איזה מיני-קומיקט שבו יוצרים ישראלים ימכרו מנגות או דוג'וינים משלהם, אמנם אנחנו מאוד רחוקים מזה, אבל כבר אתם נותנים לזה צורה שאני מאוד אוהב לראות. הפעם גם בקומה למעלה עקב תוספת של דוכנים נוספים היו להם שם שתי מרובעים. חיסרון ענק שהיה לכנס הזה לדעתי, כי זה משהו שאני מצפה לו בכל כנס, זה דוכן היד שניה, ממקור מסוים הבנתי שפשוט לא היה כח אדם שיתעסק בזה, אני מקווה שיהיה לפעם הבאה, אם לא אז אני אישית מאוד אשמח להתנדב ולהרים את זה, זה באמת חיסרון ענק לדעתי בלי הדוכן הזה. דבר נוסף שמציק לי, לא משהו שניתן לשנות אותו אבל אם אצליח לשכנע מישהו, מה טוב. כל דוכני הפוסטרים למניהם (לא הדוכנים של האמנים עצמם), לא משהו אישי כלפי אף אחד מהמוכרים האלו, אני מאוד שמח שאתם משמחים אנשים והכל וחוסכים מהם הזמנה של פוסטר מאייבי שכנראה יהרס בדרך או משהו, אבל יש גבול לכל דבר, נכון אתם לא משלמים לחברות על הפוסטרים שאתם מדפסים ואני די בטוח שאתם גם לא מבקשים את אישורם, אבל הגבול נחצה בזה שאתם פשוט לוקחים ציורים של אנשים מפיקסיב ומוכרים את זה. כשזה סטודיו ענק ואנימה מפורסמת הרבה פחות אכפת לי, כי גם ככה רובם מגלגלים מספיק כסף, אבל כשזה מישהו בודד שהשקיע שעות על יצירה והעלה את זה לפיקסיב או משהו ואתם הגעתם לזה דרך זרוצ'אן, גוגל, מיניטוקיו וואטאבר, ומחליט להדפיס ולמכור, פה לדעתי אתם עוברים את הגבול. לסיום החלק של הדוכנים אתייחס ל-2 דוכנים שמאוד בלטו לי בעין בכנס, הראשון היה של מאי-ארט, די בטוח שזה פעם ראשונה שלהם בכנס, היה להם פשוט כל מה שמי שרוצה לצייר, גם מנגה, היה צריך, והחוברת המאוד מגניב עם דפים מנגה שעלתה רק 10 שקל (!!) פשוט גנבה אותי והחלטתי לקנות אחת כזאת. בהתחלה לא כל כך רציתי לקנות אבל מה שמשך אותי היה דוכן אחר, הדוכן של thea שפשוט מציירת בצורה מושלמת! זה נתן לי השראה רבה אחרי שאני לא ציירתי למעלה משנה בערך, מאז שסיימתי את העתודה בערך.

אני חושב שפה אני כבר יכול להתחיל ולסכם, היה עמוס, היה כיף, עכשיו שאני כותב את זה אני מרגיש שעשיתי קצת אבל הרגליים שלי באותו יום אמרו לי אחרת, אבל סך הכל, אי אפשר לשקר, זה היה כנס מעולה. די בטוח שסיכמתי את כל מה שהייתי בו ובכללי על ההרגשה הכללית, אמנם המיקום לא הכי נוח למישהו שגר בנגב אבל לא נורא, אני מוכן לנסיעה המעצבנת כל עוד זה נשאר במקום המעולה הזה, שאמנם אני לא בטוח אם לאחל את זה או לא, אבל אני מאוד אשמח שנגיע למצב שבו יהיה כל כך עמוס שם שנצטרך לחשוב על מקום גדול יותר. שוב תודה לכל מי שהגיע לטריוויה ומאוד מקווה שתגיעו לפעילות הבאה שאני או אני וחבריי נעביר בפעם הבאה, מה שזה לא יהיה, מבטיח שיהיה כיף.

אז כמו כל שקצינים בצה"ל אוהבים, כמה נקודות לשימור ולשיפור, בעיקר מתייחס לאמא"י אבל אם אתם רואים את עצמכם בסגל, מתנדבים או משהו, אולי זה יהיה גם רלוונטי אליכם.

לשימור

  • כל מה שציינתי בפוסט שקשור למעבירי תוכן, כניסה מיוחדת, חדר מעבירי תוכן - מעולה! מקווה שישאר כך
  • הצורה שבה מצויים הדוכנים
  • הבאת סרטים חדשים לכנסים (אם אפשר את הסרט החדש של הוסודה לפעם הבאה ((: )
  • כל השאר הדברים שציינתי לטובה במהלך הפוסט, כמו בנייני האומה עצמם וכ'ו

לשיפור
  • המפה בתוכניה, לא כל כך יעילה, במיוחד כשהפעם רוב התוכן העובר באזורים שמתחת למדרגות, המפה די בילבלה וכיוונה אנשים לכיוון אחר, לא רק אני אלא היו גם כאלו שבאו באמצע הטריוויה למשל ואמרו שהם פשוט לא מצאו את המקום.
  • בדיקה של המחשבים לפני הכנס, אישית המחשב שהעביר את הטריוויה שלנו קצת הרס לנו איזה שתי שאלות, העכבר שלו לא כל כך פעיל, עכבר חיצוני לדעתי היה פותר את זה עם היה. אגב המחשב לא היה מחובר לחשמל כשהגענו, אם לא היינו שמים לב הוא היה מתכבה לנו באמצע הטריוויה, תודה לבחור מבנייני האומה שהיה שם שעזר לנו בלפתור את זה והביא מאריך.
  • אני אשמח אם מישהו יתקן אותי אם אני טועה, אבל בקראוקה היה בחור שביקש שיגברו לו את הסאונד כשהוא שר, מי ששר אחריו שר די חלש ושמעו את המנגינה ברקע יותר ממנו, והוא לא היחיד, זה מבאס קצת שלא שומעים את האנשים, אם יהיה אפשר לתאם עם הסאונדמן שישאר את הווליום באותה רמה לאורך הקראוקה יהיה מעולה.
  • חוסר של דוכן יד שניה די הציק לי, מניח שאני לא היחיד, אם באמת היה חוסר בכוח אדם וצריך עזרה לפעם הבאה, אני אתנדב בשמחה לקחת את זה על עצמי.

אז איך היה לכם הכנס? תרצו לספר לי מה פיספסתי ואולי לפעם הבאה, במידה וזה יהיה שוב, אטרח ללכת לזה? עוד דברים שלדעתכם לא ציינתי וראויים לציון? ואם הייתם בטריוויה, אשמח לביקורת!
תודה, לארגון אמא"י על הכנס וכמובן תודה לכל האנשים שהגיעו, אתם אלו שבונים את הכנסים למשהו טוב יותר.

תגובה 1:

  1. ראשית היה לי נחמד בטריוויה, השאלות היו יחסית מגוונות ואהבתי את הסוגים השונים כמו שאלות סאונדטרק וסצנות, ובטח היה לי נחמד יותר אם הייתי מכיר את רוב הסדרות עליהם דיברתם, אבל אולי זה עניין שלי יותר משלכם.
    בכל זאת, כמה הערות אם אפשר:
    - השאלות לא היו קריאות בכלל. כדאי פעם הבאה כשמעצבים מצגת להשתמש באתר כמו זה: http://leaverou.github.io/contrast-ratio/#rgb%280%2C0%2C0-on-white כדי לוודא שאכן הצבע של הטקסט מסתדר עם הצבע של הרקע. גם עדיף להימנע מצבע לגבולות של האותיות ולהשתמש בפונט ברור.
    - הpacing של העברת השאלות היה יחסית מהיר לדעתי. אפשר היה להעביר פחות שאלות ולעשות את זה לאט יותר, לקחת את הזמן ולחזור על השאלה בצורה ברורה, להציג את התשובה בצורה ברורה לאחר שהטקסט מופיע על המסך ועוד.
    - אפשר לנסות לבקש ממתנדב להעביר מיקרופון בין השורות האחרונות אותן לא שמעתם, דבר זה גם יכול לעזור מבחינת ה pacing לדעתי.

    אולי עדיף בפעם הבאה שברגע שאתה מגיע לאולם תוודא איפה נמצא האולם בו אתה צריך להרצות, ככה תהיה חופשי ללכת לפעילויות אחרות שהיית רוצה ללכת אליהן בלי להיות מודאג שאתה לא יודע לאן אתה צריך להגיע.
    בניגוד למה שהיה רשום בתוכניה, האירוע פתיחה לקח שעה אחת ולא שעתיים, ככה שיכלת להגיע לתחרות ולראות את כל המתמודדות ועדיין לצאת רבע שעה לפני כדי לסדר את כל הדברים לטריוויה, אבל אין מה לעשות.

    אני גם מאוד נהנתי מהדוכנים של האמניות. הן ממש מעולות. קניתי פאנארט של סאקורה בממש מעט כסף יחסית והיה עוד מלא שלל מעניין שם.

    סה״כ אני חושב שנהנתי מכנס זה משמעותית יותר מהכנס הקודם, אז סבבה.

    תודה על הפוסט

    השבמחק